غنچه ی باز

غنچه ی باز
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

رنگ ها

پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۴۹ ب.ظ

"سبز" رنگی است که محمدمهدی همه ی چیزها را آن رنگی می بیند. لباس، اسباب بازی، میوه و .... همه را می گوید سبز. وقتی انگشتم را روی لگوهای رنگی کنار هم چیده شده میگذارم و رنگها را به ترتیب می گویم او نیز مانند من دستش را یکی یکی روی لگوهای رنگ و وارنگ گذاشته و می گوید: سبز، سبز، نانْجی، سبز، سبز، سبز، نانْجی و ... . نهایتاً رنگ نارنجی را یکی دو بار بگوید ولی رنگ غالب همان سبز است. یک شلوار راه راه رنگی هم دارد که دستش را روی هر خط رنگی گذاشته و باز دیالوگ بالا را تکرار می کند و همه را سبز می گوید.

چند ماه قبل، چند لیوان پلاستیکی کوچک در رنگهای مختلف گرفتیم تا پسر هم با رنگها آشنا شود و هم مفهوم وسیله ی شخصی را درک کند و بداند که هر لیوان مال کیست. چهار تا لیوان صورتی، نارنجی، آبی و سبز را جلوی او چیدیم تا یکی را برای خودش انتخاب کند. به او گفتم:"کدومشو دوس داری؟" او هم رنگ نارنجی را انتخاب کرد. چند بار این جمله را تکرار کردم و او هربار همان را بر میداشت. بعد از آن هروقت آب می خواست داخل همان لیوان نارنجی آب می دادم. اما او آن لیوانها را به اسم لیوان نمی شناخت و برای نشان دادن لیوانها از اسم"دوس داری" استفاده می کرد. لیوانها را می آورد و به هر یک اشاره می کرد و می گفت: "دوس دایییی"!!! هنوز هم که هنوز است این مورد یادش است و بعضی وقتها به آن لیوانهای پلاستیکی می گوید "دوس دایییی".

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۶
مامان غنچه ی باز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی