غنچه ی باز

غنچه ی باز
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

فاجعه ی منا و از دست دادن تعداد زیادی از مسلمانان و هم میهنانمان قلب همه ی ما را شدیداً متاثر و ناراحت کرد. حادثه ی تلخ و ناگواری است... انشالله خدا به همه ی مسلمین مخصوصاً خانواده های حاجیان از دست رفته صبر دهد.
اما مورد دیگری که بیشتر از فاجعه ی منا دل خیلی ها را خون کرد نادانی و عدم فکر بعضی از ماها بود. چقدر راحت بعضی ها به خودشان اجازه دادند در این رابطه حرف هایی را بزنند که به هیچ وجه و به هیچ وجه درخور و شایسته ی یک شیعه نیست. چقدر راحت به خودشان اجازه دادند که واجبات دینشان و شعائر اسلامی را زیر سوال ببرند! چقدر راحت حاضر شدند نظرات من درآوردی و ابلهانه ی خود را به همه روش و با استفاده از همه نوع ابزار و وسیله و به هرقیمتی به دیگران برسانند. نظرات مسخره و ضددینی را در قالب جک و خنده بین همه پخش کنند و خوشحال باشند که باعث شادی و خنده ی دیگران شده اند...
آنان که می خواهند شاخه ی اسلام را از بیخ و بن خشک کنند دودسته اند. دسته ی اول که خودخواسته و آگاهانه به این کار می پردازند و هدفشان نابودی اسلام است، دسته ای دوم بعضی از خود مسلمانانند که از روی ناآگاهی و بی فکری ریشه ی اسلام را می خشکانند. آنقدر که دسته ی دوم در نابودی اسلام موفقند دسته ی اول که با برنامه و حساب شده هم کار می کنند نمی تواند موفق باشد!
چطور بعضی از ما که اسم خودمان را مسلمان گذاشته و به مسلمان بودن خودمان هم افتخار میکنیم تا این حد می توانیم نادان باشیم؟! تا این حد می توانیم نافهم باشیم؟! بعضی از ما که حتی هنوز درک نکرده ایم حج واجب الهی است چطورمی توانیم خودمان را مسلمان بدانیم؟! چگونه جرات می کنیم ناب ترین و بهترین اعمال دینمان را به سخره بگیریم و آنها را مفت به خنده ی دیگران بفروشیم؟!
من نه خطیبم و نه علمی دارم که بخواهم در این مسائل چیزی بگویم و اظهار نظر کنم. ولی این اتفاق بغضی عظیم در گلویم به وجود آورده و حسابی آتش به وجودم زده است و نتوانستم چیزی نگویم...  خداوندا ملتمسانه به درگاهت دعا میکنم که کمکمان کن و قدرت بینش و درک به همه مان عطا فرما! این قدرت را به ما بده که زبانمان فقط با فکر و عقل حرف بزند! یاریمان کن ایمانمان آنقدر استوار و محکم باشد که حتی به ذهنمان هم خطور نکند که بخواهیم به دستورات و واجباتت بی اعتنا باشیم چه رسد به اینکه از توهین و بی حرمتی بقیه ککمان هم نگزد! خدایا خدایا کمکمان کن باور ما خیلی خیلی بیشتر از اینهایی باشد که الآن هست!...آمین

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۸
مامان غنچه ی باز